Škoda 706 RTO je typ česko-slovenského univerzálneho autobusu, ktorý bol vyrábaný národným podnikom Karosa medzi rokmi 1958 až 1972. Označenie 706 RTO znamenalo “70” nosnosť podvozku v metrických centoch, “6” počet valcov motora, “R” rámový. “T” trambusový, “O” osobný. Prototyp bol predstavený v roku 1956 a vznikol modernizáciou karosérie Škody Škody 706 RO. Karosa vyrábala autobus v základných prevedeniach MEX, MTZ, CAR a LUX, ale vyrábali sa aj špeciálne typy (pojazdné predajne, transfúzne stanice a iné). Vozidlo bolo ocenené na Svetovej výstave Expo 1958 v Bruseli.

V Česko-Slovensku sa na výrobe autobusov 706 RTO podieľali podniky LIAZ (podvozok), Škoda (motor) a Karosa (karoséria a kompletizácia).

 

 

RTO LUX – verzia pre diaľkovú dopravu, autobusy boli používané na diaľkových, vnútroštátnych aj medzinárodných linkách. Má jedny mechanické dvere. Sedadlá majú pružinami perované vankúše, sklápacie operadlá a lakťové opierky. Za sedadlami sú sieťky na malé veci a popolníky. Sedadlá a steny sú čalúnené koženkou, na oknách sú záclonky. Má zasklené prechodové oblúky medzi strechou a bokmi, poprípade i strechu.
Kapacita
• Miest na sedenie: 38 + 2 (sedadlá 2 + 2)
Rozmery
• Dĺžka: 10 810 mm
• Šírka: 2 500 mm
• Výška: 2 980 mm
Hmotnosť
• Pohotovostná: 8 950 kg
• Nosnosť: 3 850 kg
• Celková: 12 800 kg
Maximálna rýchlosť: 85 km/h Spotreba paliva: 23 l/100 km